بهائیت با تبلیغات گسترده ، خود را مکتب مدرن قرن بیست و یکم معرفی می کند. جالب توجه است که با وجود ادّعای تساوی حقوق میان رجال و نساء، این مکتب هزاره ی جدید، شاهکارهایی در رابطه با احکام تشریعی جدید خود در مقوله ی ارث آورده است. مسئله ی جالب ترآن است که ادعای تساوی حقوق زنان و مردان حیطه ی اقتصادی را اصلاً در بر نمی گیرد، تا آنجا که زنان نسبت به مردان ارث کمتری می برند و حتی حق ارث در دارائی خود ندارند.
جناب میرزا حسینعلی - شارع این فرقه - با پیروی از روش میرزا علی محمد باب با استفاده از حروف ابجد، با تقسیم غیر عادلانه و غیر متساوی ورّاث به 7 طبقه، برای هرگروه سهمی قائل شده است. بر اساس دستور بهاءالله، تمام میراث فرد متوفّی باید به 2520 بخش تقسیم شود که بنا به این قوانین ارث- پدر بیش از مادر!! و برادر بیش از خواهر!!- سهم می برد و اگر متوفّی مسکن یا دارائی های شخصی داشته باشد، تنها به پسر بزرگ ؟؟!!؟؟ تعلق می گیرد که در نهایت وارث زن با وابستگی به آقایان در نیازهای اولیّه ی خود هم چون خانه و کاشانه رها می شوند.
قانون تقسیم ارث در بهائیت:
بهاءالله درصفحات8 و 9 کتاب اقدس تقسیم اوّلیّه ی ارث بر مبنای 2520 سهم را این چنین بیان می کند:
" قد قسمنا المواریث علی عدد الزاء ......"
...فرزندان : 540سهم / همسران: 480 سهم / پدران: 420 سهم / مادران: 360 سهم ؟! / برادران: 300 سهم / خواهران: 240 سهم ؟! > / و معلمان: 180سهم... پس از این تقسیم، اتفاق جالبی روی می دهد و میرزا حسینعلی با اعتراض و گریه و زاری و ضجه فرزندان متوفی روبرو می شود ، که از سهم کم خود ناراضی هستند. دل او به رحم می آید و تصمیم می گیرد که سهم آنها را بیشتر کند تا به گریه و زاری شان خاتمه دهند! لذا او تصمیم میگیرد که سهم فرزندان را دو برابر کند و 540 سهم را 1080سهم می کند !!!پس از آن مییابد که سهم بقیه بر هم می خورد و آنچه قبلا تشریع کرده (قد > قسمناالمواریث ...یعنی: ما اینگونه مواریث را تقسیم نمودیم...) باید عوض شود.
تصمیم می گیرد که عدد اضافه شده به سهم فرزندان را سر شکن کند بر بقیه ی طبقات و از هر یک از هفت طبقه یکی نود سهم کم نماید تا نسبت 2520 سهم عوض نشود!